Powered by Smartsupp

Reklamační podmínky

Obecné informace

Tento reklamační řád je závazný pro všechny nákupy uskutečněné na webové stránce doubenka.cz. Prodávající je fyzická osoba podnikající podle živnostenského zákona: , IČ: 21656576, a na druhé straně stojí kupující.

 

Odesláním objednávky vyjadřuje kupující svůj souhlas s těmito reklamačními podmínkami.

 

Všechny reklamační procesy se řídí platnou legislativou České republiky a jsou závazné pro všechny zúčastněné strany.

 

Adresa pro zaslání reklamovaného zboží (servisní místo)/ uplatnění práv z vadného plnění

Ing. Iveta Wagnerová

Vrchoslavská 25

Novosedlice

 

Kupující použije doprovodný list zaslaný prostřednictvím poštovních služeb, který bude obsahovat veškeré náležitosti, jako je typ reklamace, identifikace kupujícího a reklamované zboží.

 

Postup při výměně zboží

Ustanovení této části reklamačního řádu („Postup při výměně zboží“) se použijí pouze v případě, kdy je kupujícím spotřebitel, není-li stanoveno jinak.

 

Pokud jste si objednali zboží, které vám nesedí nebo neodpovídá vašim představám, rádi vám jej vyměníme za jiné. Při výměně je nutné dodržet tyto základní podmínky:

 

Zboží musí být odesláno nejpozději 14. den po fyzickém převzetí zásilky.

Zboží musí být kompletní, nepoužité, nepoškozené a schopné dalšího prodeje.

Zásilka mířící zpět k nám musí obsahovat informační dopis s požadavkem na řešení situace. Případně lze akceptovat žádost zaslanou e-mailem.

Balíček nesmí být zaslán na dobírku. V takovém případě nebude přijat.

Náklady na zaslání zboží zpět nese v plné výši kupující.

Ve vašem zájmu doporučujeme balíček odeslat doporučeně a s pojištěním na hodnotu zboží. V případě ztráty či poškození můžete s podacím číslem zásilky u dopravce uplatnit náhradu škody.

Po přezkoumání neporušenosti a správnosti zboží bude provedena výměna za vámi požadované zboží. Vyměněné zboží bude odesláno na vaši adresu. V případě, že cena vámi požadovaného zboží se bude lišit od ceny původně zakoupeného zboží, bude tento rozdíl fakturován nebo vrácen při převzetí zboží spolu s náklady na dopravu.

 

Pokud nebudou splněny některé z výše uvedených podmínek, nebudeme moci váš požadavek na výměnu akceptovat a zboží bude vráceno zpět.

 

Postup při vrácení zboží (odstoupení od smlouvy)

Ustanovení této části reklamačního řádu („Postup při vrácení zboží“) se použijí pouze v případě, kdy je kupujícím spotřebitel, není-li stanoveno jinak.

 

V souladu s § 1829 občanského zákoníku má kupující právo odstoupit od kupní smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů od převzetí zboží. Při odstoupení je nutné dodržet tyto základní podmínky:

 

Zboží musí být odesláno nejpozději 14. den po odeslání odstoupení od kupní smlouvy.

Zboží musí být kompletní, nepoužité, nepoškozené, nejlépe v originálním obalu a schopné dalšího prodeje.

Zásilka vrácená k nám by měla obsahovat informační dopis s požadavkem na vrácení peněz.

Pokud byl součástí objednávky i dárek zdarma, musí zákazník vrátit i tento dárek. Vrácený dárek musí splňovat bod 2 těchto pravidel.

Balíček nesmí být zaslán na dobírku. V takovém případě nebude přijat.

Náklady na vrácení zboží nese v plné výši kupující spotřebitel.

Ve vašem zájmu doporučujeme balíček odeslat doporučeně a s pojištěním na hodnotu zboží. V případě ztráty či poškození můžete s podacím číslem zásilky u dopravce uplatnit náhradu škody.

Po přezkoumání neporušenosti a správnosti zboží bude provedeno vrácení peněz. Spolu s kupní cenou zboží budou vráceny i náklady na dodání zboží (tj. dodání zboží od prodávajícího ke kupujícímu). Pokud jste zvolili jiný než nejlevnější nabízený způsob dodání, vrátíme vám náklady na dodání ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu.

 

Částka bude vrácena stejným způsobem, jakým jsme od vás peníze přijali. Umožňujeme však také zvolit jiný způsob vrácení peněz, a to bezhotovostním převodem na účet.

 

Vrácená částka bude vyplacena v zákonné lhůtě 14 dnů, ne však dříve, než kupující zboží předá nebo prokáže, že jej odeslal.

 

Pokud nebudou splněny některé z výše uvedených podmínek, nebudeme moci váš požadavek na vrácení peněz akceptovat. Pokud bude vrácené zboží opotřebeno nebo poškozeno jiným způsobem, než je nezbytné k jeho prohlédnutí, kupující odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží. V takovém případě má prodávající nárok na úhradu rozdílu mezi cenou zboží a jeho obvyklou cenou. Kupujícímu tedy bude vrácena cena snížená o tuto částku, na což bude kupující předem upozorněn. Prodávající umožní kupujícímu v takovém případě vzít své odstoupení od smlouvy zpět. V případě zpětvzetí odstoupení nese kupující všechny náklady na dodání zboží zpět.

 

Pokud je odstoupení od smlouvy způsobeno vadným plněním, má kupující nárok na úhradu nákladů k tomuto odstoupení.

 

Postup při reklamaci poškozeného zboží (záruka za jakost, odpovědnost za vady při převzetí zboží)

Záruka za jakost

Záruka za jakost znamená, že prodávající ručí za to, že zboží bude po záruční dobu schopné plnit svůj účel a zachová si obvyklé vlastnosti. Délka záruční doby pro kupujícího, který je spotřebitelem, je 24 měsíců, pokud není uvedeno jinak. Pro kupujícího, který je podnikatelem, je záruční doba 12 měsíců, pokud není stanoveno jinak. Výjimku tvoří zboží prodávané se slevou (např. poškozené, použité, nekompletní), což je vždy uvedeno u daného zboží. Pokud není uvedeno jinak, považuje se zboží za nové, nepoškozené a kompletní. U použitého zboží a zboží prodávaného za nižší cenu z důvodu vady nebo nekompletnosti není záruka za jakost poskytována.

 

Převzetím záruky za jakost nejsou dotčena práva kupujícího na vady, které mělo zboží při jeho převzetí.

 

Záruční doba začíná dnem převzetí zboží kupujícím. Záruka se nevztahuje na poškození způsobená například:

 

Mechanickým poškozením zboží.

Používáním zboží v nevhodných podmínkách.

Neodbornou manipulací nebo údržbou zboží.

Nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s dokumentací.

Nekvalifikovanými zásahy nebo úpravami.

Úpravami zákazníkem, pokud byla vada způsobena touto úpravou.

Poškozením přírodními živly nebo vyšší mocí.

Tato omezení neplatí, pokud byly takové vlastnosti zboží výslovně dohodnuty nebo deklarovány.

 

Prodávající vystaví k zakoupenému zboží doklad o nákupu (faktura) obsahující všechny údaje potřebné pro uplatnění záruky. Na žádost kupujícího poskytne prodávající záruku písemně. Standardně však vystavuje prodávající doklad o koupi namísto záručního listu, pokud to povaha věci umožňuje.

 

Pokud je záruka potřebná, prodávající v záručním listě srozumitelně vysvětlí její obsah, rozsah, podmínky, dobu platnosti a způsob uplatnění. V záručním listě uvede, že poskytnutím záruky nejsou dotčena práva kupujícího.

 

Prodloužená záruka musí být v souladu se záručními podmínkami výrobce a reklamou. Záruční doba se prodlužuje o dobu, kdy bylo zboží v reklamaci. Práva ze záruky zaniknou, nebyla-li uplatněna v záruční době.

 

Odpovědnost za vady při převzetí zboží

Ustanovení této části reklamačního řádu se nevztahují na kupujícího podnikatele, pokud je z okolností zřejmé, že koupě souvisí s jeho podnikatelskou činností.

 

Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména zaručuje, že:

 

Zboží má vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával.

Zboží se hodí k účelu uvedenému prodávajícím.

Zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze.

Zboží je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti.

Zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u zboží do 24 měsíců od převzetí. Výjimku tvoří zboží prodávané se slevou. U použitého zboží a zboží prodávaného za nižší cenu se práva z vad nevztahují na vady, pro které byla nižší cena sjednána.

 

Pokud se vada projeví do šesti měsíců od převzetí, považuje se zboží za vadné již při převzetí. Kupující je povinen prohlédnout zboží co nejdříve po převzetí a uplatnit vady bez zbytečného odkladu. Pozdním uplatněním vady práva nezanikají, ale prodávající může prokázat, že za vady neodpovídá.

 

Právo z vadného plnění nenáleží, pokud kupující věděl o vadě před převzetím zboží, nebo vadu sám způsobil.

 

Reklamace

V případě vad, které se vyskytnou v záruční době, nebo vad, které zboží mělo při převzetí, je kupující oprávněn reklamovat zboží u prodávajícího.

 

V případě nejistoty, zda zboží splňuje podmínky pro oprávněnou reklamaci, můžete konzultovat s prodávajícím na telefonním čísle 776303615 nebo e-mailem na info@doubenka.cz. Můžete přiložit i fotografie poškození pro posouzení.

 

Při osobním předání nebo zaslání zboží k reklamaci je nutné dodržet tyto základní podmínky:

 

Reklamované zboží musí být důkladně zabezpečeno, aby nedošlo k poškození během přepravy.

Zásilka musí obsahovat informační dopis s požadavkem na reklamaci. Lze akceptovat i e-mail s potřebnými náležitostmi k identifikaci kupujícího a reklamovaného zboží.

Bez těchto údajů je znemožněna identifikace původu a vady zboží. Prodávající vystaví kupujícímu potvrzení o přijetí reklamace, jejím obsahu a způsobu vyřízení, a to e-mailem ihned po přijetí reklamace (při osobním uplatnění je předáno ihned).

 

Pokud je kupující spotřebitelem, rozhodne prodávající o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamaci včetně odstranění vady vyřídí prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od uplatnění reklamace. Lhůtu lze po domluvě prodloužit, ale ne na dobu neurčitou. Po uplynutí této lhůty se má za to, že vada existovala a kupující má práva jako u neodstranitelné vady. Tato lhůta se nevztahuje na kupujícího podnikatele, kdy reklamace bude vyřízena nejpozději do 40 dnů od uplatnění.

 

Výsledkem reklamačního řízení je možnost kupujícího zvolit, dle povahy vady, následující nároky:

 

Oprava poškozeného zboží, pokud je možná.

Výměna vadné součásti zboží.

Výměna reklamovaného zboží za nové, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené.

Výměna za jiné nové zboží, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené.

Sleva z kupní ceny.

Vrácení peněz, tedy odstoupení od smlouvy, pokud oprava nebo výměna není možná, při opakovaném výskytu téže vady, nebo pokud je vada podstatným porušením smlouvy. Kupní cena bude vrácena bezhotovostním převodem na účet.

Po vyřízení reklamace bude kupující upozorněn o ukončení reklamačního procesu telefonicky, SMS nebo e-mailem. Pokud bylo zboží zasláno přepravní službou, bude po vyřízení automaticky zasláno na adresu kupujícího.

 

Prodávající vystaví kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně provedení opravy a délky trvání reklamace, nebo odůvodnění zamítnutí reklamace.

 

Kupující má při uznané reklamaci právo na úhradu nákladů spojených se zasláním zboží v nejnižší možné míře pro bezpečnou zásilku. Při odstoupení od smlouvy z důvodu vady má kupující spotřebitel právo na úhradu nákladů k tomuto odstoupení. Tyto náklady musí být prokazatelně doloženy. Při neoprávněné reklamaci nemá kupující nárok na úhradu nákladů spojených se zasláním zboží k reklamaci.

 

Pokud je reklamace neoprávněná, bude zboží vráceno zpět kupujícímu bez opravy či výměny.

 

Závěrečná ustanovení

Kupující spotřebitel má právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy podle § 20d zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Oprávněným subjektem je Česká obchodní inspekce, se sídlem v Praze 2, Štěpánská 567/15, PSČ 120 00, www.coi.cz.

 

Tento reklamační řád je platný a účinný od 1.8.2024 a je dostupný na webových stránkách www.doubenka.cz